Tuesday, October 28, 2008

trip 2 perak...bab 3

ok smbung balik, act aku luper nk bgtau aku g ner, n baper lamer kn.. aku juz ckp ngn g jumpe bakal pak n mak mentue jer kan.. so, aku g kg die kat Perak, namer Kg Gajah... aku g saner ari jumaat mlm pas magrib n smpi around 12.30 kut, sbb singgah tluk intan nk tgk menare condong... tp syng aku nyer pic kat saner dah terdelete....... ceh, terdelete ntah pe ntah die tekan.
program bermula pada sabtu pagi, 25/10/08 (chewah..)... tuh yng g lepak umah tok n g teluk batik tuh aku dah citer dah... ari ahad, 26/10/08 lak pagi x der wat pe, dok lepak2 kat umah.. n MASAK.. hahaha, cam x caye je aku mask, tuh pun mask sardin ngn udang sweet sour jer.. sbb kt umah die x de lauk sngt.. mak abah die mmg x diam umah sbb ader kenduri kawen so sbb tuh lah kn..

sepatutnyer kiteowang mkn kt umh knduri tuh, tp sbb mls nk g pns2 tuh, die suh aku msk jer.. nasib jadik ko.. aku bab2 daput nih, cam hampeh skit...bukn mcm mmg...
pas mkn, kemas2 tgk melodi.. lepaking n sementare nk tggu mak die balik dr kenduri sbb nk g openhouse umah opahsu die, kiterowang tdo jab.. hahaha.. x der ciri2 menantu harapan tul... ble mak die balik baru lah bergegas mandi siap2 nk kuar....

sile abaikn muke aku yng ngntuk tuh..tq

Nk g open house kn harus lah kai bju kurung... tuh lah adek2 die, yng kai bju hijau tuh adik die tp 21 thn, ag tue dari aku, tp x pe lah.. dah die pun pngil aku akak kn, layan je lah.. aku x suruh pun.. abg die kut suh.. hahaha.. n yng oren tuh adik die yng last, form 3 kut.. ssh nk ajak die pose sbb die kate nnt dlm pic dagu die senget.. pelik aku bdak nih...


pic kat umah opahsue x der, aku x brani lah nk pose sbb owang kat umah tuh cam menakutkn lah.. hahah, opahsu die tgk aku cam nk mkn ko.. tp die kate mmg tu style opahsu.. lantak lah yng penting aku ttp takut.... dlm kul 6 kiterowang grk dlu nk g jln2 ipoh n nk tgk wayng bwak adek2 die... so tnggal lah mak pak die n tok die je kat umah opahsu...


sebelum balik tuh opahsu sound kiterowang, 'jgn lamer sngt, nnt opah x sempat nk tgk kamu naik pelamin' ........... aku x tau tnyer die lah, aku ok jer ble2.. waaaa.. gatal!


smpi ipoh kul baper ek, x ingt lah... smpi pusing2 jusco... g beli tiket, g mkn... pas tuh tgk wayang citer tipu kanan tipu kiri.. erk, cam bosan jer citer die, dah x der citer lain layan je lah.. aku nk tgk 1 citer tuh tp x leh sbb die 18PL.... so kiteowang ader bwak bdak bawah umo kn x leh lah.. abis je wayang trus desap desup balik...

on th way balik tuh jln kat area kg die kn gelap jer.. mase tuh aku tgk jam 12.30, pas tuh aku tgk die mkn lamer mkin laju drive.. aku tnyer die naper.. die kate ngntuk.. ok lah, ok diam kn jer.. tetibe, ak nmpk cam bayang itam jer tau, cam bayang owang jer kat tepi jalan.. tp itam, cam badan owang besar...aku kn penakut trus pikir bukan2 n trus peluk die.. tetibe die ckp.... 'bangla lah sayang'.. huh, berderau darah aku.. x gune nyer bangla.. x yah lah ngayau memlm nih...smpi umah bdan aku cam seriau ag, nk mnd pun tkut... tp mndi gak trus msk tdo...



2 comments:

jaketbiru said...

panggg pang kompang kompanggg gibing gibinggg kompang kompanggg kompanggg.... etc (kompang orang kawin nih.. tengah praktis...)

muahhhhhhhh dulu sebelum jadi bini orang
wakakakkakakakakaka

shitah said...

erk.... hahahahah.. jahat lah nide nih.. lmbt ag lah....huh..