Monday, October 20, 2008

7 keajaiban berdasarkan Al-Quran dan Al-Hadist..

pagi td aku boring giler.. pas tuh x tau nk wat per dah n xder idea & mood nk update blog... so gatal kn tgn lah mngoogle paper kat internet.. pas tuh aku terjumper info pasal 7 keajaiban nih...
baru lah aku tau yng Menara Pisa, Tembok Cina, Candi Borobudur, Ta'aj Mahal, Ka’bah,Menara Eiffel, ngan Piramid ni adalah new 7 wonders..
makne nyer sebelum nih ader lah 7 wonder yng lain tp x dah xder ag dah kat dunio nih.. (x der ag @ mmg x der x tau lh kn)...

nih 7 wonder yng lamer..

yng kat dlm pic tuh ader lah yng aku tau 1,2... piramid tuh n taman bergantung babilon klu x salah... (klu slah tolng betulkn)... tp mmg terngaga jab lah tgk pic ni... terutama yng pic ader patung bdiri kat n ader kapal lalu kat celah kangkang die tuh.. hehe..(cm lawk pun ader gak kn)..


tp pas bace info kat sini... http://azwarti.wordpress.com/2008/01/18/7-wonder-berdasarkan-al-quran-al-hadist/ aku lagi kagum 7 wonders yng berdasrkn Al-Quran n Hadist.. so kowang cam ner?..




nih antara new 7 wonders...



**klu ader yng x betul dlm entry nih, tlng betul aku ek???.. almaklumlah... acik nih bab2 sejarah jahil skit... TQ..






3 comments:

shitah said...

aku x tau lah naper n3 aku yng nih tunggang langgang..

Sepet said...

huhu..
aku lagi xtau pape yang...
yg ko gtau aku ni je la yang aku tau..
time spm sejarah dpt c..
ohohohoh....

shitah said...

ok lah ko c.. aku?
jeng jeng jeng... biar lah rahsie.. hahaha